حسین شریعتمداری معتقد است که کمترین کوتاهی در پاسخ محکم و رعدآسا، به مفهوم و معنای دعوت از آمریکا و پادگان منطقه آن، یعنی رژیم صهیونیستی برای حملات ویرانگر به ایران اسلامی و قتل‌عام مردم شریف این مرز و بوم است.

حسین شریعتمداری

به گزارش همشهری آنلاین ، حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «باریدن شما را دیدیم منتظر سیل ما باشید» نوشت:
 
 ۱- بعد از جنگ جمل که در آن، جنگ‌افروزان با آن‌همه خط و نشان کشیدن‌ها و رجزخوانی‌ها و لاف‌های گزافی که زده بودند، به سختی شکست خورده و به ذلت افتاده بودند، مولای بزرگوار ما، حضرت امیر علیه‌السلام در وصف دو سپاه که در دو سوی آوردگاه جمل گرد آمده بودند، فرمودند؛ «وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَیْنِ الْأَمْرَیْنِ الْفَشَلُ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّی نُوقِعَ وَ لَا نُسِیلُ حَتَّی نُمْطِرَ‌... دشمنان چون رعد غریدند و مثل برق، جرقه زده و جهیدند، اما با وجود آن‌همه لاف گزاف، هنگام کارزار ناتوان و ترسان بودند. ولی ما، خروش برنمی‌داریم، مگر آن که دست به عمل می‌زنیم و نمی‌باریم، مگر آن که سیل به راه می‌اندازیم -خطبه ۹ نهج‌البلاغه-‌». 

۲- صبح هنگام دیروز (شنبه ۵ مهرماه ) رژیم صهیونیستی که بعد از عملیات پیروز، رعدآسا و سهمگین «وعده صادق ۲‌» شکست ویرانگر و ضربه سختی از سپاه و ارتش ایران اسلامی دریافت کرده بود، به رجزخوانی علیه جمهوری اسلامی روی آورده و طی ۲۵ روزی که از آن روز تا دیروز به طول انجامید، هیچ روز و ساعتی نبود که خالی از لاف‌های گزاف رژیم صهیونیستی و سردمداران وحشی و کودک‌کش آن علیه ایران اسلامی باشد. در این میان، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی دیگر از کشورهای اقماری آمریکا نیز در شیپور تهدیدها می‌دمیدند تا این که نیمه‌شب دیروز، جنگنده‌های رژیم به چند نقطه در تهران، ایلام و خوزستان حمله کردند.

۳- پدافند هوائی در اقدامی تحسین‌برانگیز به مقابله پرداخت و راه را بر شماری از اهداف دشمن سد کرد. تا جایی که «‌ژنرال مک‌کنزی» فرمانده سابق سنتکام (فرماندهی مرکزی نیروهای نظامی آمریکا) در مصاحبه با CNN گفت: «‌حمله اسرائیل شرم‌آور بود. من بارها حتی زمانی که فرماندهی سنتکام را برعهده داشتم به اسرائیلی‌ها گفته‌ام که آسمان ایران غیرقابل نفوذ است و بهترین راه برای حمله به ایران ترور است. همان‌طور که ما ژنرال سلیمانی را ترور کردیم‌». و «روعی کایس‌»‌، خبرنگار کانال اسرائیلی کان، حمله رژیم صهیونیستی به ایران را به سخره گرفت و گفت: «‌اگر من جای [آیت‌الله] خامنه‌ای بودم، دوباره می‌خوابیدم و صبح اتفاقی که افتاده را بررسی می‌کردم‌». 

۴- اگرچه حمله نیمه‌شب دیروز رژیم صهیونیستی آنگونه که لاف می‌زد و رجز می‌خواند به نتیجه نرسید ولی تجاوز این رژیم وحشی و جعلی به ایران اسلامی نه فقط نباید بی‌پاسخ بماند، بلکه همان‌گونه که بارها از سوی مسئولان بلندپایه کشورمان تاکید شده است، پاسخ ایران به این تجاوز باید بسیار سهمگین‌تر از عملیات ویرانگر و مقتدرانه وعده صادق‌۲ باشد و برای تحقق و عملیاتی کردن این مقصود که اقدامی حیاتی است، از توان و آمادگی لازم نیز برخورداریم. 

۵- ما در جریان جنگ تحمیلی با دست خالی در مقابل۳۶ کشور قدرتمند ایستادیم و از آوردگاهی که در آن، فروپاشی نظام و نابودی ایران عزیز با جدیت دنبال می‌شد، با پیروزی حیرت‌انگیز بیرون آمدیم. در آن معرکه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، شوروی‌سابق، برخی از دولت‌های عرب (و نه مسلمان) منطقه و... با همه توان به یاری صدام آمده بودند. به عنوان نمونه - و فقط یک نمونه- جنگنده‌های میگ شوروی سابق، میراژهای ۲۰۰۰ فرانسوی با هدایت آواکس‌های آمریکایی و موشک‌های سایدبایندر و اگزوسه و بمب‌های خوشه‌ای و شیمیایی و... شهرها و مناطق مسکونی کشورمان را بمباران می‌کردند و ما در مقابل آن تقریباً -اگر نگوئیم تحقیقاً- دست خالی بودیم! امروزه اما، نه‌فقط تمام منطقه، بلکه تمام خاک اروپا هم در تیررس موشک‌های‌ هایپرسونیک ما قرار دارند. آن روزها به همه دنیا توصیه می‌کردند که از فروش سلاح به ایران خودداری کنند و امروز از ایران اسلامی می‌خواهند که به برخی از کشورهای قدرتمند موشک بالستیک و پهپاد مدرن و پیشرفته نفروشیم!... به گفته حضرت آقا: «‌امروز صد برابر از زمان جنگ تحمیلی قوی‌تر شده‌ایم‌».
 رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و اروپایی و منطقه‌ای آن باید بدانند که تجاوز این رژیم پلید و رو به سقوط بی‌پاسخ نمی‌ماند و پاسخ ایران بارها سنگین‌تر و سخت‌تر از آن خواهد بود که در تصور آنها بگنجد. 

۶- و اما، باز هم به قول رهبر معظم انقلاب که سخنی حکیمانه است، باید دشمن را شناخت و موقعیت و مختصات واقعی حریف را بیرون از ظاهر آن دید. در این خصوص به وضوح می‌توان گفت که رژیم صهیونیستی هویت مستقلی ندارد. این رژیم پادگان نظامی آمریکا و تامین‌کننده منافع غرب وحشی در منطقه است. به بیان دیگر، اسرائیل «‌نقاب‌» آمریکاست. حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و سیاسی آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی را نباید و نمی‌توان از نوع کمک‌های بیرونی به این رژیم تلقی کرد بلکه هزینه‌ای است که آمریکا و اروپا برای پادگان نظامی خود در منطقه می‌پردازند. نیم‌نگاهی به انبوه تسلیحات و پرداخت‌های کلان آمریکا به اسرائیل بیندازید و یا دست‌کم فهرست آن را در یک‌سال اخیر و در جریان جنگ کنونی ببینید.

آیا ساده‌لوحانه نیست که برای اسرائیل هویتی جدا و متفاوت از آمریکا تصور کنیم؟! شهید سلیمانی مستقیماً از سوی آمریکا به شهادت رسید. مگر سایر شهدای بزرگوار از جمله سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه، یحیی سنوار، سیدهاشم صفی‌الدین، عباس نیلفروشان و... به دست آمریکا به شهادت نرسیده‌اند؟! آیا ساده‌لوحانه -بخوانید احمقانه- نیست اگر قتل‌عام چهل و چند هزار نفر از مردم مظلوم غزه و هزاران تن از مردم لبنان و... را مستقیماً -و نه با واسطه- از جانب آمریکا ندانیم؟! آیا تصور می‌کنید جنگنده‌هایی که نیمه‌شب ۵ آبان، با پرتاب موشک به برخی از نقاط کشورمان حمله کردند، فقط ساخت آمریکا بودند؟! و خلبان‌های آمریکایی هدایت آنها را بر عهده نداشته‌اند؟! 

۷- تمامی شواهد و قرائن و اسناد غیرقابل انکار به وضوح حکایت از آن دارند که در آن سوی آوردگاه کنونی آمریکاست که به تخاصم ایستاده است و اروپای از رمق افتاده را هم به دنبال خود یدک می‌کشد. آیا غیر از این است؟! بنابراین در پاسخ به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی، باید منافع و منابع و نظامیان آمریکا را نیز در فهرست اهداف مشروع و قانونی خود جای دهیم‌. خداوند متعال بر درجات امام راحل ما (رضوان‌الله تعالی علیه‌) بیفزاید که بارها می‌فرمود؛ هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و سایه رهبر معظم انقلاب را بر سر ملت‌های مسلمان و مردم مستضعف جهان مستدام بدارد که برای رژیم صهیونیستی هویتی مستقل از آمریکا قائل نیستند.

۸- و بالاخره از برخی شنیده می‌شود، حالا که حمله رژیم صهیونیستی موفقیت درخور توجهی نداشته است، بهتر آن است که از پاسخ و یا از پاسخ سخت صرف‌نظر کنیم! که باید گفت؛ کمترین کوتاهی در پاسخ محکم و رعدآسا، به مفهوم و معنای دعوت از آمریکا و پادگان منطقه آن، یعنی رژیم صهیونیستی برای حملات ویرانگر به ایران اسلامی و قتل‌عام مردم شریف این مرز و بوم است. این نسخه ذلت‌بار را در جریان مقابله با داعش هم می‌پیچیدند و دیدیم که اگر به مقابله با آن تروریست‌های وحشی نرفته بودیم چه سرنوشت هولناکی در انتظارمان بود! به یقین می‌دانید که داعش ساخته آمریکا بود و برخی از مجروحان این گروه تکفیری در بیمارستان‌های حیفا و تل‌آویو معالجه می‌شدند. آیا فیلم و تصویر ملاقات نتانیاهو از مجروحان داعش در یکی از بیمارستان‌های حیفا را ندیده‌اید؟!‌... اگرچه آمریکا و ماموران صهیونیست آن در جنگ اخیر، به وضوح نشان دادند که روی اصلی سکه داعش هستند!

کد خبر 894485
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 79
  • ا.ر.ر IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    واقلا صحبتهای درستی رو فرمودید
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      31 23
      بعد از طوفان ویرانگر الاقصی ، آیا صهیونیست‌ها شب و روز امنی را گذرانده اند؟ احساس ناامنی و روزگار سیاه زندگیشون همون انتقام سختی ست که انتظارش را می کشیدند درود بر محور مقاومت
  • حسینی۳۷۶ IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    ایشون ... دست بردارنیست!
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      47 30
      میخوای ساکت بشینیم در مقابل این تجاوز و کشتار و کشور رو تقدیم صهیونیست ها کنیم ؟؟؟ یا خیلی نادانی یا سایبری اسقاطیل هستی .
    • ali IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      30 24
      عزیز اگر کسی می تونست ایران را تبدیل به غزه بکنه ایران قبل از غزه به غزه تبدیل شده بود تو نگران نباش اونهایی که از تو و ناموست دارند دفاع می کنند همچنان بیدار و هوشیارند تو به رفع و رجوع مسایل زندگی شخصیت برس.
  • محمد IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    ...
    • ali IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      13 30
      گیریم شریعتمداری و خانواده اش و همفکرانش مثل تو شجاع و دلیر نباشند تو کجای قضیه قرار گرفته ای انسان شجاع
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    62 97
    ما باید پاسخ بدیم اگر نه پر رو میشن دوران بزن در رو تمام شده انتقام انتقام انتقام 🇮🇷💪
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    55 86
    قرار بود یکی بزنند ۱۰ تا بخورند خودشون میگن ۱۴۰ تاهواپیما در این حمله دست داشتند پس ما باید ۱۴۰۰ تا موشک تو سر صهیونیست ها بزنیم اگر خوشه ای هم باشه که دیگه عالیه بای بای اسرائیل
  • پوریا IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    باید از روزی بترسیم که مغرور و دشمن رو ضعیف ببینیم، مثلا آیا وعده صادق1 و 2 از لحاظ شدت همخوانی داشت؟ نباید فرض کنیم این نهایت توان دشمن بود
  • حمید IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    اقای شریعتمداری لطفا بر طبل جنگ نکوبید اگر مصلحت اقتضا کند تصمیم گيران مربوطه وارد خواهند شد شما لطفا بجای مسولان امنیتی حرف نزن
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      9 15
      ها چته ترسیدی برای شما که فرقی نمیکنه میری تو زیر زمینی قایم میشی تا جنگ تموم بشه
  • هادی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    63 96
    خدا رو شکر رهبری حکیم و فرزانه باهوش و درایت داریم . مطمینیم این بار هم با رهنمود ایشان پیروز میدانیم . پی صبر میکنیم و گوش می دهیم .
    • ایرانی ایرانی IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      15 16
      واقعیت این است که مردم میخوان اول مشکلات ایران و ایرانیان (تورم و گرانی و بیکاری و بی عدالتی و اختلاس و رانتخواری و پارتی بازی و ....) رسیدگی بشه. عربها خودشون میدونن و میتونن مشکلاتشونو حل کنن.
  • علی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    33 74
    پاسخ هر چه سریعتر و محکمتر باید داده شود.
  • FR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    51 20
    درود بر همه آزاد مردان ایران دوست و وطن پرست .ننگ بر همه پاچه خواران غرب و غربگدا و وطن فروشان آواره دنیا.
  • عباس محمدی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    31 15
    نه تنها رژیم جعلی اسرائیل داعش گروهکهای تروریستی در کشورهای مختلف جهان توسط امریکا ساخته و پرداخته و تغذیه می شوند و نوکران حلقه بگوش و گوش بفرمان امریکا هستند لقب شیطان بزرگ امام برای امریکا درست و بحق است
  • حمیدرضا IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    21 38
    الان دوره پیغمبر نیست ایران هم خوب توان خودش رو نشون داده بیشتر جلو بریم ایران رو به سمت جنگ میبره
  • علی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    23 35
    کشور ما رهبر فرزانه و حکیمی دارد و مشاورین کهنه کار. چرا هر کس فکر می کند بزرگ این مملکت است و ...
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    43 21
    تا همینجا کفایت می کنه بهتره ادامه ندید برادر شریعتمداری، چون اگر کار به تلافی مجدد بکشه و اونا به تاسیسات حیاتی نا مانند تاسیسات نفتی و پالایشگاهی و نیروگاه ها صدمه بزنند حتی اگر ما هم مقابله به مثل بکنیم این طرف ۹۰ میلیون نفر بدون همکاری بین المللی و بدون دوست آسیب می بینند و اون طرف ۸ میلیون نفر با تمام تمکانات و ثروت و حمایت غرب و بدیهی است که ما متضرر میشیم
  • US ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    23 17
    باریدن یعنی رفعت ونهایت لطف الهی ، نباید در سیاست وجنگ و نابودی از این کلمات استفاده کرد آن هم خطاب به مشتی آدم کش
  • US ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    12 21
    همین که در این مرحله هم کوتاه بیاییم نشانگر عزم و شجاعت ماست چون در انتقام در شرایط برابر هستیم یعنی دو. مساوی دو
  • ایران IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    24 5
    به نظرم ایران این حق رو برای خودش محفوظ نگه داره و عجله نکنه و البته از حق خودش کوتاه نیاد ایران قبلا به جهان ثابت کرده تا حدود زیادی قدرت پاسخ به هرگونه تجاوز رو داره و میدونن مراعات ایران از سرضعف نیست بیشتر جلوگیری از افزایش گسترش تنش هستش به نظرم شرط اتش بس کامل برای لبنان و غزه هم خوبه در نهایت اگه نشد و اسراییل وحشی تر شد ایران باید حتما جواب بده قوی تر از قبل هم باید جواب بده
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    21 17
    هر چه صلاح کشور باشد باید انجام شود.../ تصمیم گیرنده فرمانده کل قواست / ...
  • ناشناس IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    18 8
    مردم ایران از جنگ علیه ظالم باکی ندارد علاوه بر پاسخ سریع و قوی باید پایگاه آمریکا که به رژیم کودک کش کمک کرد در عراق هم زده شود
  • مسلمان ایرانی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    17 5
    باسلام اگرجواب عملیات اسراییل کوبنده نباشدبایدمنتظرتکرارکوبنده اسراییل برعلیه ایران اسلامی بااستفاده ازپایگاه های منطقه ی نزدیک ایران باشیم.
  • ایرانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    11 6
    نباید با مسائل امنیتی احساسی بر خورد کرد و توان خود ودشمن رانا یده گرفت
  • حامد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    13 14
    ايشون بهتره پيش قدم بشن براي محو رژيم صهيونيستي
  • رضا IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    17 5
    باید واحدهای تامین برق واب اشامیدنی و پایگاههای موساد ۸۲۰۰ فرودگاههای نظامی که بزودی قابل استفاده نباشد خط مقدم درگیری موشک باران شود
  • AT ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    17 8
    احسنت به آقای شریعتمداری به موقع تودهن دشمنان داخلی میزنید
  • ali IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    24 5
    البته ایران هیچوقت لیبی نمی شه ایران لحظه به لحظه قدرتمند تر میشه چون رهبرش چه امام چه آقای خامنه ای رهبری پاک دست و با ایمان که قدرت الهی را پشت سر خود می بینند و چه سپاه و ارتش مقتدر ایران که زیر بار ظلم و زور نمیرند.این نشان اقتداره هرچند گاهی کسانی هستند حتی در داخل کشور که سخن بر عکس میزنند البته این سخنان از همون لحظه انقلاب بود از زمانی که آمریکا بنی صدر و قطب زاده را بغل دست امام قرار داد تا الان.الان امام فرمود صاحب و نگهبان این انقلاب امام زمانه و بس .برای همین رییس جمهور و نخست وزیر کشور شهید می شند انگار نه انگار.سران حزب و مغزهای متفکر انقلاب ترور می شند انگار نه انگار.حکایت انقلاب ایران و دشمنانش به مانند حمله اصحاب فیل به کعبه ست.فقط همین و تمام.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    22 4
    ببنظرم باید اسراییلوتحدیدکردتاهی توسوراخ موشش قایم باشه واگرواقعا اسراییل داشت حزب الله روب نابودی میکشاند ازفرصت استفاده کردویک حمله ب دردخور بایدکردحد اقل با هزارتاموشک
  • رضا QA ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    10 4
    تجربه نشان داده عدم پاسخ به ترور هنیه شهادت سید حسن را به همراه داشت. و مطمئنا پاسخ درخور به کوچکترین دست درازی در غزه این رژیم غاصب را در کشتار ۵۰ هزار زن و کودک جری نمی کرد.
  • علی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    10 7
    یک سوال ۵۰ کشور دیگه مسلمان داریم چرا اسرائیل به آنها کاری نداره
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      2 1
      خب اونا که خودشون جیره خور آمریکا یاصهیونندیاتوجنگند.
  • afshar 124 IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    5 3
    جناب شریعتمداری ، طیب الله ، دست مریضا ، بسیار عالی و خوش تفسیر و مرقوم فرمودید - بسیار علی / 124 افشار
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    9 0
    رهبری فرمودند:در موضوع امنیت، حفظ امنیت روانی جامعه بسیار مهم است. ایجاد ترس و تردید در دل‌های مردم،‌مردود است و قرآن در این زمینه صراحت دارد. ***تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران درباره فضای مجازی باید به موضوع امنیت روانی جامعه توجه کنند. مسئولان کشور باید امنیت روانی مردم را حفظ کنند.
  • A IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    5 1
    اقای شریعتمداری تشریف ببر غزه اسرائیل رونابودکن